Departament Promocji, Sportu i Turystyki

II Lubelskie Forum Turystyki

II Lubelskie Forum Turystyki, które odbyło się 5-6 października 2022 r. w Lubelskim Centrum Konferencyjnym było największym i najważniejszym wydarzeniem poświęconym branży turystycznej w województwie lubelskim. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym Sekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Andrzeja Guta-Mostowego oraz Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Rafała Szmytke. 

W wydarzeniu wziął udział Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski, który otworzył Forum i przywitał zaproszonych gości. Na Forum obecny był Przewodniczący Obwodu Rówieńskiego Witalij Kowal wraz z delegacją, Członek Zarządu Województwa Lubelskiego Zdzisław Szwed, Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Lubelskiego Marek Wojciechowski, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke, Prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Paweł Wójcik,  Dyrektor Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki dr Dominik Borek, Z-ca Dyrektora Departamentu Programów Ponadregionalnych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej Magdalena Jasińska oraz przedstawiciele Województw Polski Wschodniej – podlaskiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego. II Lubelskie Forum Turystyki poprowadził Rafał Patyra, a gościem specjalnym była Katarzyna Bujakiewicz – znana aktorka, turystka, od niedawna Lublinianka. 

Jednym z działań z zakresu turystyki, jakie stawiamy przed sobą jako samorząd województwa w nowej unijnej perspektywie, jest rozbudowa sieci ścieżek rowerowych, żeby powstało rowerowe Roztocze. Planujemy przygotowanie 300 km tras z myślą o turystach z całej Polski i zza granicy  mówił Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski. 

Zarząd Województwa Lubelskiego uhonorował 3 osoby medalem pamiątkowym województwa lubelskiego za działalność na rzecz rozwoju turystyki, medale otrzymały Pani dr hab. Teresa Brzezińska-Wójcik prof. UMCS, Pani Małgorzata Rafał oraz dr hab. Ewa Skowronek prof. UMCS. Medale wręczył Marszałek Województwa Lubelskiego. 

W wydarzeniu udział wzięło ponad 200 osób, byli to przedstawiciele lokalnych organizacji turystycznych, jednostek samorządów terytorialnych, biur podróży, obiektów noclegowych, muzeów czy produktów turystycznych. Podczas dwóch dni Forum  rozmawiano o turystyce, planowaniu nowych inwestycji, potencjale turystyki rowerowej, projektowaniu doświadczeń dla turystów,  markowych produktach turystycznych, a także o finansowaniu projektów turystycznych w ramach funduszy europejskich 2021-2027. Forum stanowiło miejsce do dyskusji na temat zarządzania promocja turystyczną w sytuacjach kryzysowych. Drugi dzień Forum poświęcono na warsztaty, które cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. Poprowadzone przez ekspertów w dziedzinie social mediów oraz turystyki rowerowej, były doskonałym uzupełnieniem wykładów i prelekcji. Forum, to przede wszystkim miejsce spotkań branży – pasjonatów, którzy pracują na rzecz turystyki i promocji regionu lubelskiego.

Zapraszamy Państwa na relację z II Lubelskiego Forum Turystyki, które odbyło się w dniach 5 – 6 października 2022 r. w Lubelskim Centrum Konferencyjnym.

 

O FORUM

II Lubelskie Forum Turystyki jest to największe i najważniejsze wydarzenie poświęcone branży turystycznej w regionie lubelskim. Podczas Forum przekazywana będzie wiedza przez ekspertów, reprezentujących różne formy działalności na rzecz wsparcia, rozwoju i promocji turystyki. Będą to m.in. trenerzy biznesu, pomysłodawcy innowacyjnych produktów turystycznych, liderzy branżowych stowarzyszeń i organizacji, a także blogerzy odkrywający region lubelski.  Podejmowane będą tematy dotyczące projektowania wyjątkowych doświadczeń klientów w branży turystycznej, trendów w turystyce oraz jej finansowania w ramach funduszy europejskich 2021-2027. Podpowiemy Państwu po jakie narzędzia sięgnąć i jakie pytania zadawać, aby poznać swoich klientów, i sprawić aby stali się lojalnymi ambasadorami Waszych marek. Spróbujemy wspólnie z Państwem odpowiedzieć na pytanie czy współczesne muzea są w stanie same się finansować? Uczestnicy będą mieli możliwość udziału w inspirujących warsztatach z dziedziny marketingu oraz turystyki rowerowej. Forum  stanowić będzie ponadto szansę do dyskusji nad zarządzaniem promocją turystyczną w sytuacjach kryzysowych. Mamy nadzieję, że  Program Forum zachęci Państwa do uczestnictwa.

Wydarzenie dedykowane jest dla branży turystycznej Województwa Lubelskiego. Zapraszamy do udziału przedstawicieli lokalnych organizacji turystycznych, jednostek samorządu terytorialnego, biur podróży, obiektów noclegowych, muzeów, produktów turystycznych, a także członków Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.  Forum adresujemy również do wszystkich zainteresowanych organizatorów przedsięwzięć turystycznych, w tym w szczególności przedsiębiorców. 

PRELEGENCI

RAFAŁ PATYRA – PROWADZĄCY FORUM

Znany dziennikarz telewizyjny i radiowy. Jego macierzystą redakcją jest TVP Sport, ale w TVP prowadził także inne, pozasportowe programy. Lubi luźne formy, więc realizował się w „Pytaniu na śniadanie” i „Dzień dobry Polsko”, komentował sportową rzeczywistość w „Kawie czy herbacie”, odkrywał Polskę w programach podsumowujących stopień wykorzystania środków unijnych w naszym kraju. Był ambasadorem Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo. Od 2016 roku prowadzi serwis informacyjny „Teleexpress”, a także „Rodzinny Ekspres” redakcji katolickiej TVP. Jest lubianym konferansjerem i moderatorem konferencji, koncertów, ale też wielu imprez o charakterze piknikowo – rekreacyjnym. Poza czasem spędzanym w pracy stara się także zarządzać reprezentacją piłkarską TVP. Łączy w sobie funkcje trenera i menedżera zespołu.

dr DOMINIK BOREK

Radca prawny, doktor nauk prawnych, wieloletni pracownik służby cywilnej, obecnie Dyrektor Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Opracowywał i współtworzył wiele projektów aktów prawnych z zakresu turystyki i rekreacji, w tym odpowiadał za wdrożenie do krajowego porządku prawnego dyrektywy 2015/2302. Nominowany w prestiżowym konkursie „Rising Stars. Prawnicy – Liderzy jutra 2019”, organizowanym przez Dziennik Gazetę Prawną i Wolters Kluwer Polska. Autor jedynego w Polsce komentarza do ustawy o Polskiej Organizacji Turystycznej, współautor pierwszego komentarza do ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Wykładowca na studiach podyplomowych oraz MBA w zakresie prawa turystyki, prawa gospodarczego, prawa i postępowania administracyjnego, a także prawa UE. W 2021 roku znalazł się na 7. pozycji w Plebiscycie „100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce” organizowanym przez redakcję magazynu Wasza Turystyka. Rok wcześniej był na tej liście 11.

ROBERT CHMURA

Trener zarządzania projektami oraz certyfikowany trener biznesu. Obecnie dyrektor Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego. Ukończył administrację na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie Projektami EFS w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Posiada Certyfikat IPMA (poziom D) Stowarzyszenia Projekt Managment Polska oraz certyfikat PRINCE2 Practitioner APMG International.

WIESŁAW CZERNIEC

Od ponad dwudziestu lat działa na rzecz rozwoju i promocji turystyki wiejskiej. Jest prezesem Polskiej Federacji Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne” oraz Lubelskiego Związku Stowarzyszeń Agroturystycznych, a także wiceprezesem Lokalnej Organizacji Turystycznej „Kraina Lessowych Wąwozów” i członkiem Społecznej Rady Turystyki przy Ministrze Sportu i Turystyki. Absolwent WSSP im. W. Pola w Lublinie, na kierunku Turystyka i Rekreacja. Przez wiele lat pracował jako dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Wojciechowie, gdzie rozpoczął swoją przygodę z agroturystyką. Uczestniczył w pilotażowym programie polsko – niemieckim „Turystyka wiejska krokiem w kierunku rozwoju wsi”. Reaktywował Ogólnopolskie Spotkania Kowali, zainicjował Ogólnopolskie Warsztaty  Kowalskie oraz założył Muzeum Kowalstwa w Wojciechowie.

W latach 2006-2008 koordynator regionalny największego projektu skierowanego do branży turystycznej „Turystyka Wspólna Sprawa”. Od 2017 koordynator merytoryczny projektu „Odpoczywaj na wsi”, realizowanego przez Polską Federację Turystyki Wiejskiej „GG” na zlecenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Inicjator i koordynator funkcjonowania serwisów: agroturystyka.pl (od 1998 r.), odpoczywajnawsi.pl (od 2017 r.), kraina.org.pl (od 2007 r). Jako prezes PFTW „Gospodarstwa Gościnne” współpracuje z Konsorcjum Turystyki Wiejskiej działającego przy Polskiej Organizacji Turystycznej, a także z Polską Izbą Produktu Regionalnego i Lokalnego, biorąc udział we wdrażaniu produktów turystycznych na terenach wiejskich.

MAGDALENA JASIŃSKA

Ekspert w zakresie polityki regionalnej i zarządzania funduszami europejskimi. Obecnie zastępca dyrektora Departamentu Programów Ponadregionalnych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Od 20 lat zajmuje się rozwojem regionalnym i programami inwestycyjnymi wspierającymi rozwój regionów, obszarów przygranicznych (EWT) a od 2015 r. makroregionu Polski Wschodniej. Zarządzała wielosektorowym Programem Operacyjnym Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013Programem Operacyjnym Polska Wschodnia 2014-2020, koordynowała przygotowanie i negocjacje z Komisją Europejską nowego programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.

Odpowiada za krajowy fundusz pożyczkowy Przedsiębiorcza Polska Wschodnia – Turystyka, realizowany z pomocą BGK od 2016 r. W latach 2014-2015 brała udział w pracach Rady Promocji Polski. Od 2018 roku członkini Rady Polskiej Organizacji Turystycznej (VII i VIII kadencji). Ostatnio przygotowuje system realizacji działań dedykowanych m.in. wsparciu turystyki w programie Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.

OLIMPIA JENCZEK

Specjalista do spraw kreowania wizerunku w sieci. Zawodowo zajmuje się komunikacją i kreowaniem wizerunku w mediach społecznościowych – zarówno marek komercyjnych, jak i organizacji pozarządowych. Jej ulubioną formą komunikacji jest Instagram Stories, relacjonowała między innymi: Finał WOŚP, Pol’and’Rock Festival, Festiwal Górski im. Andrzeja Zawady, Sektor 3.0 oraz Slot Art Festival. W życiu zawodowym napędzają ją szkolenia z zakresu promocji. Występowała na takich wydarzeniach jak: konferencja Social Media Week, Social Media Day, Środa Dzień Bloga, Czwartki Social Media, czy TechKlub. Autorka książki „Nie zostawaj w tyle – jak wykorzystywać media społecznościowe do promocji i komunikacji działań NGO”.

DOROTA LACHOWSKA

Dyrektor Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, skarbnik Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych. Ukończyła filologię rosyjską na UMCS oraz Public Relations w WSPiA w Lublinie. Posiada uprawnienia Trenera VCC w dziedzinach: „Jakość obsługi klienta w turystyce” i „Organizacja Turystyki”. Od 15 lat zajmuje się promocją i wspieraniem rozwoju produktów turystycznych oraz systemu informacji turystycznej w województwie lubelskim.

W ramach LROT realizowała wiele projektów strategicznych, kampanii i wydarzeń promocyjnych, np. „Kierunek Lubelskie”, „Turystyczna Marka Roztocze”, Tydzień Turystyki Rowerowej „Bike’owe Roztocze”, Kiermasz Turystyczny, Rok Renesansu Lubelskiego, konkurs „Na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego”. Jest autorem tekstów do wydawnictw promocyjnych, artykułów w prasie lifstyle’owej oraz współautorem opracowań strategicznych. Jako dyrektor LROT zrealizowała wiele inicjatyw dotyczących oznakowania turystycznego województwa lubelskiego i miasta Lublina, np. Samochodowy Szlak Renesansu Lubelskiego, oznakowanie szlaków miejskich w Lublinie oraz produktów turystycznych np. Wielokulturowy nurt Bugu. Zarządzała wieloma projektami strategicznymi, szkoleniowymi i badawczymi prowadzonymi w stowarzyszeniu. Prowadziła liczne szkolenia i kursy. Aktywnie uczestniczy w konferencjach, kongresach i sympozjach dotyczących turystyki. W 2014 otrzymała honorową odznakę „za zasługi dla turystyki”.

KLIENTOCENTRYCZNI: BEATA MICHALSKA-DOMINIAK, PIOTR GROCHOLIŃSKI

Beata Michalska-Dominiak – doświadczony moderator design thinking, certyfikowany trener biznesu, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i kierowaniu projektami oraz wsparciu procesów transformacyjnych w organizacjach. Członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Współzałożycielka społeczności „Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research. Współautorka pierwszego podręcznika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie” oraz książki „Design thinking dla edukatorów”. Trenerka w programie Driving Innovation The Chartered Institute of Marketing. Czerpie z potencjału myślenia projektowego podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacji i sektora pozarządowego, współpracuje też z uczelniami.

Piotr Grocholiński posiada dwudziestoletnie doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Pracował w środowiskach wielokulturowych,  m.in. ING Banku Śląskim, Nordea Banku, LG Petro Banku oraz udzielał niezależnego wsparcia biznesowego dla firm z różnych sektorów (bankowość, ubezpieczenia, energetyka, edukacja, turystyka, NGO, budownictwo, usługi medyczne, branża kreatywna). Skutecznie łączy obszar biznesowy z procesami projektowania, pomaga liderom i ich zespołom wdrażać metody projektowe oparte na „Klientocentyczności” oraz wzmacniać kulturę innowacji. Wspiera firmy w osiąganiu przewagi konkurencyjnej poprzez pomoc w wyznaczaniu nowych kierunków strategicznego rozwoju. Prowadzi programy, które łączą analityczne spojrzenie na obecną sytuację firmy, jej silne strony z podejściem tzw. forward thinking w celu określenia możliwości rozwoju, opracowania nowych modeli biznesowych i wykorzystania szans rynkowych w zakresie utrzymania obecnych i pozyskania nowych klientów oraz wzrostu efektywności. Posiada tytuł MBA, który zdobył w PAM Center & University of Maryland. Jest współautorem książek: „Poradnik Design Thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie” i „Design thinking dla edukatorów”.

MARCIN KOZIOŁ

Pasjonat rowerowych podróży, propagator turystyki rowerowej. Zapalony podróżnik, który połączył pasję z pracą. Turystykę rowerową uważa za najciekawszą formę zwiedzania i odkrywania świata. Na rowerze odwiedził ponad 40 krajów, a od kilkunastu lat organizuje wyjazdy rowerowe po Polsce, Europie i Świecie. Twórca Projektu 80 Rowerów, w ramach którego organizowane są wyjazdy m.in. w Himalaje, Alpy, Dolomity, na Alaskę czy do Indonezji. Absolwent AWF w Krakowie na kierunku Turystyka i Rekreacja, przewodnik rowerowy, pilot wycieczek, organizator Kursu Instruktora Turystyki Rowerowej. Współpracował z Polską Organizacją Turystyczną, licznymi samorządami oraz organizacjami pozarządowymi. Fundator oraz prezes Fundacji „Polska na rowerze”, której celem jest promocja polskich szlaków i tras rowerowych wśród rowerzystów z kraju i zagranicy. 

GRAŻYNA ŁAŃCUCKA

Wiceprezes Stowarzyszenia Aktywizacji Polesia Lubelskiego i Prezes Fundacji Centrum Edukacji Ekologicznej. Z wykształcenia – artysta plastyk i pedagog terapeuta, z zamiłowania – projektantka i opiekunka ogrodów naturalnych, z wyboru – współtwórczyni pierwszej w regionie lubelskim wioski tematycznej – Krainy Rumianku, obecnie markowego produktu turystycznego. Od wielu lat tworzy z sukcesem identyfikację wizualną dla tej marki i skutecznie łączy wizjonerstwo z profesjonalnym marketingiem. Pomysłodawczyni i projektantka Wiejskiego SPA, Manufaktury Zielarskiej i Edukacyjnego Ogrodu Ziołowego oraz ogrodów rekreacyjno-wypoczynkowych na terenie Ośrodka Edukacji Regionalnej; autorka czterech fabularnych gier terenowych, a także scenariuszy warsztatów etnograficznych i rękodzielniczych. Skuteczna organizatorka i negocjatorka, tworząca dla zespołu współpracowników obszar do kreatywnego rozwoju. Specjalistka od realizacji pomysłów niemożliwych do wykonania w opinii władz lokalnych i ekspertów, potrafiąca wykorzystać lokalny potencjał do rozwoju miejscowości i lokalnego środowiska. Miłośniczka zabytkowej architektury drewnianej, starych mebli i sprzętów, które po renowacji pełnią dawne, a czasem zupełnie nowe funkcje; w zimowe wieczory odtwarza tradycyjne wzory ręcznie robionych koronek i haftów, bo jak mawia: „warto twórczo i pięknie żyć”.

TOMASZ MANTERYS

Absolwent Politechniki Krakowskiej, doktor nauk technicznych w dziedzinie budownictwa. Od 10 lat pracuje w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Krakowie, gdzie od 2014 r. jest członkiem zespołu wdrażającego projekt „Budowa Zintegrowanej Sieci Tras Rowerowych w Województwie Małopolskim”, a od października 2021 r. pełni funkcję naczelnika Wydziału Rozwoju Sieci Tras Rowerowych.

MAREK NECKIER

Pełni funkcję dyrektora Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie, gdzie zajmuje się wdrażaniem Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na rzecz rozwoju przedsiębiorczości. Od lat nadzoruje organizację programów pomocowych oraz konkursów dotacyjnych, finansowanych ze środków europejskich i krajowych. Jako wicedyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy bezpośrednio odpowiadał m.in. za wprowadzenie i koordynację „tarczy antykryzysowej” dla przedsiębiorców. W Departamencie Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego był dyrektorem, a wcześniej zastępcą dyrektora ds. oceny projektów.

ANDRZEJ OLSZEWSKI

Z wykształcenia prawnik, jednak swoje życie związał z turystyką i od wielu lat kultywuje tradycje wypieku piernika, z sukcesami prowadząc najbardziej rozpoznawalną atrakcję w Toruniu – Żywe Muzeum Piernika, wielokrotnie nagradzane najważniejszymi tytułami w krajowej turystyce. Aktywny uczestnik konferencji branżowych, na których chętnie porusza tematy ważne dla turystyki i jej promocji – zarówno w skali lokalnej, jak i ogólnopolskiej. Wielokrotnie wyróżniany obecnością na liście „100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce” portalu Wasza Turystyka, składającej się z osób, które swoimi dokonaniami i podejmowanymi decyzjami biznesowymi przyczyniają się do pozytywnych zmian w szeroko rozumianej branży turystycznej. Twórca i właściciel Żywego Muzeum Piernika i Domu Legend Toruńskich oraz Bunkra-Wisła, odwiedzanych rocznie poprzez ponad 200 000 gości.

NATALIA SITARSKA

Badacz marketingowy, socjolog, blogerka. Przez 12 lat związana z rynkiem badań społecznych i marketingowych, najpierw w TNS OBOP (TNS Polska), a następnie przez ponad siedem lat jako współwłaścicielka agencji strategiczno-badawczej brainlab. Specjalizowała się w realizacji badań jakościowych zarówno offline, jak i online oraz doradzała topowym markom w obszarze komunikacji marketingowej i ulepszania produktów i usług. Obecnie specjalizuje się w badaniach brand & communication. Od 2013 roku wspólnie z narzeczonym, Łukaszem Smolińskim, prowadzi jeden z najpopularniejszych blogów podróżniczo-kulinarnych: Tasteaway.pl. Podróżują z dwójką dzieci, pokazując jak fajnie spędzać czas, jak smakować świat i Polskę, recenzują restauracje, doradzają, jak podróżować z dziećmi, ale również pokazują atrakcyjne miejsca dla dzieci i wspierają to co polskie w cyklu „Poznaj bliżej polskie marki”. Od kilku lat rozwijają sieć butikowych cukierni DESEO Patisserie & Chocolaterie.

RAFAŁ SZMYTKE

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, menedżer z wieloletnim doświadczeniem, od lat związany z turystyką. Jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada również tytuł Master of Business Administration – Rotterdam School of Management. Kierownicze doświadczenie zdobywał na stanowiskach w Urzędzie Kultury Fizycznej i Turystyki, Ministerstwie Zdrowia oraz jako pracownik naukowy w AWF w Warszawie. Ostatnio pełnił funkcję prorektora w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie. Był managerem ds. projektów hotelowych w Polskim Holdingu Nieruchomości, przewodniczył radom nadzorczym Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki i Centrum Edukacji Turystycznej, pełnił także funkcję Pełnomocnika Ministra Skarbu Państwa w Instytucie Turystyki. Turystyce oddał się nie tylko zawodowo, ale i społecznie. Współorganizował m.in. Ogólnopolski Rajd „Palmiry”, przewodniczył Sportowemu Centrum Survivalu i Eksploracji. Ma również na swoim koncie liczne publikacje z zakresu turystyki kwalifikowanej i przygodowej. Jest też instruktorem sportu: lekkoatletyki, pływania, judo, survivalu, strzelectwa sportowego, samoobrony. Ma patent żeglarza jachtowego, licencję pilota paralotniowego oraz płetwonurka II stopnia CMAS, PADI.

PROGRAM

MIEJSCE FORUM

Lubelskie Forum Turystyki odbędzie się  w Lubelskim Centrum Konferencyjnym w Lublinie przy ul. Artura Grottgera 2. Jest to miejsce działalności konferencyjno – wystawienniczej, umożliwiające organizację różnego rodzaju spotkań. Budynek o powierzchni ponad 13 000 m² oferuje 11 sal konferencyjnych mieszczących od 20 do 400 osób, pokoje Business Centre,  przestronne Atrium  oraz Taras Widokowy. Wszystkie sale wyposażone są w najnowszy sprzęt audiowizualny. Różnorodność oferowanych powierzchni umożliwia zorganizowanie konferencji, kongresów, sympozjów, eventów, wystaw, targów oraz innych prestiżowych wydarzeń biznesowych. Lubelskie Centrum Konferencyjne dysponuje również profesjonalnymi studiami on-line o powierzchni 100 i 350 m². W pełni wyposażone studia do realizacji transmisji online w połączeniu z doświadczeniem zespołu technicznego dają gwarancję sukcesu każdego wydarzenia. W tym roku Lubelskie Forum Turystyki odbędzie się w formie hybrydowej – stacjonarnie oraz on-line. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo na profilu Facebook: LubelskiePL.

Lubelskie Centrum Konferencyjne nocą.
Lubelskie Centrum Konferencyjne, fot. Marcin Tarkowski

   

Prezentacje ekspertów z II Lubelskiego Forum Turystyki

  1. Dominik Borek – Ministerstwo Sportu i Turystyki
    „Działania legislacyjne Ministerstwa Sportu i Turystyki w obszarze turystyki” – Pobierz prezentację

2. Rafał Szmytke – Polska Organizacja Turystyczna
„Działania promocyjne Polskiej Organizacji Turystycznej na rzecz Polski Wschodniej ze szczególnym uwzględnieniem województwa lubelskiego” – Pobierz prezentację

3. Tomasz Manterys – Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie
„Od pomysłu do realizacji, czyli kompleksowe podejście do budowy zintegrowanej sieci tras rowerowych” – Pobierz prezentację

4. Marcin Kozioł – Fundacja „Polska na rowerze”
„Jak przygotować ofertę turystyczną – organizacja wypraw rowerowych” – Pobierz prezentację 

5. Beata Michalska – Dominiak oraz Piotr Grocholiński
„Podróż z efektem WOW – jak zaprojektować wyjątkowe doświadczenia turystów” – Pobierz prezentację *

6. Natalia Sitarska – TasteAway
„Projektowanie doświadczeń i usług na potrzeby rodzin – przykłady dobrych praktyk” – Pobierz prezentację

7. Wiesław Czerniec – Lubelski Związek Stowarzyszeń Agroturystycznych
„Lubelska turystyka wiejska – oferta skrojona na miarę … potrzeb turysty” 

8. Grażyna Łańcucka – Kraina Rumianku
„Tworzenie turystycznego produktu markowego – na przykładzie Krainy Rumianku”

9. Andrzej Olszewski – Żywe Muzeum Piernika, Dom Legend Toruńskich
„Artefakty czy emocje – na przykładzie Żywego Muzeum Piernika”

10. Magdalena Jasińska – Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
„Polityka Spójności UE 2021-2027 w Polsce – wsparcie turystyki” – Pobierz prezentację

11. Robert Chmura – Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego  UMWL
„Wsparcie sektora turystyki w programie Fundusze Europejskie dla lubelskiego 2021-2027” – Pobierz prezentację

12. Marek Neckier – Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie
„Fundusze Europejskie dla lubelskiej turystyki ” – Pobierz prezentację*

 

 

*ze względu na duży rozmiar prezentacji, niektóre filmy zostały usunięte