Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna przy współpracy władz wojewódzkich, powiatowych i Gminy Łęczna zainaugurowała pracę nad stworzeniem turystycznej Marki Polesie. Podczas dzisiejszej pierwszej, tematycznej konferencji obecni byli członkowie zarządu województwa lubelskiego Jarosław Kwasek i dr hab. Marcin Szewczak prof. KUL.
Turystyczna Marka Polesie to projekt mający na celu promocję jednego z najpiękniejszych i najmniej odkrytych subregionów Polski. Podczas konferencji, która odbyła się w Starostwie Powiatowym w Łęcznej, zaprezentowane zostały główne atuty regionu, założenia przedsięwzięcia oraz korzyści, jakie może przynieść rozwój turystyki na Polesiu zarówno dla mieszkańców jak i przedsiębiorców. Spotkanie zgromadziło przedstawicieli samorządów, instytucji publicznych, przedsiębiorców i ekspertów m.in. z Poleskiego Parku Narodowego, Zespołu Lubelskich Parków Krajobrazowych, Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, którzy wspólnie będą pracować nad wykreowaniem spójnej i rozpoznawalnej marki subregionu.
W trakcie wydarzenia podpisano także deklarację w sprawie podjęcia wspólnych działań na rzecz stworzenia Turystycznej Marki Polesie. W zakresie podpisanego listu intencyjnego znalazła się promocja turystyki, ochrona dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego oraz rozwijanie infrastruktury turystycznej pod marką „Polesie”. Współpraca ma również na celu przyciągnięcie nowych inwestorów oraz wsparcie lokalnych przedsiębiorców działających w sektorze turystycznym.