Departament Promocji, Sportu i Turystyki

Na chwilę lub na dłużej

Telewizyjna kampania w 2014 roku, w której we wszystkich głównych kanałach tv emitowany był ponad dwa tysiące razy spot  „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej”. Film, trwający także 45 sekund, w odróżnieniu od spotu „Lubelskie – chwilo trwaj!” niósł szerszy przekaz i bardziej zróżnicowany obraz regionu.
 

Założeniem tej filmowej produkcji i całej kampanii było ukazanie regionu lubelskiego jako miejsca przyjaznego ludziom, w którym można rozsmakować się w życiu, poczuć wolność, znaleźć inspirację do działania w różnych sferach aktywności, a w konsekwencji zainwestować tu w prowadzenie biznesu, a może nawet w drugi dom.

Realizacji spotu podjęła się warszawska agencja San Markos (pod kierunkiem dyrektora kreatywnego Piotra Zajlicha i w reżyserii Mateusza Rakowicza – laureata nagrody Fryderyka 2011).

Filmowy przekaz, podobnie jak w przypadku poprzedniego spotu i kampanii tv „Lubelskie – chwilo trwaj!”, adresowany jest przede wszystkim do mieszkańców aglomeracji stołecznej i innych dużych ośrodków miejskich kraju. Spot „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej” emitowany był ponad dwa tysiące razy na antenach największych telewizji – TVP1, TVP2, TVN, POLSAT oraz w kanałach tematycznych, m.in.: TVN24, TVN Style, Animal Planet, Discovery Channel, MTV, National Geographic i Ale Kino+. Oryginalnym rozwinięciem kampanii telewizyjnej był promocyjny kalendarz na rok 2014, wydany przez UMWL, zainspirowany spotem TV. Filmowe kadry stały się też elementem wystroju regionalnego stoiska na krajowych targach, m.in. w Warszawie i we Wrocławiu.

Film „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej”, zrealizowany także w angielskiej wersji językowej („Lubelskie – Today and tommorow”), został doceniony przez międzynarodowe jury cyklu festiwali CIFFT  (International Committe of Tourism Film Festivals) w 2014 roku i zdobył trzy nagrody:

I nagroda „Film Art. & Tourism Festival”, Warszawa;

III nagroda „International Tourism Film Festival TOURFILMRIGA”, Ryga;

III nagroda „Der Internationale Tourismus-Film DAS GOLDENE STADTTOR”, Berlin.