Departament Promocji, Sportu i Turystyki

Chwilo trwaj

Zaczyna się jak kinowa zapowiedź pełnometrażowej fabuły. Najpierw obserwujemy pełny napięcia konflikt pary młodych zapracowanych ludzi w wielkiej   metropolii,  którzy  nie  mają  dla  siebie  czasu, a potem …. Potem następuje druga odsłona z pejzażami Regionu Lubelskiego, w którym bohaterowie gubią stres i niepokój, aby wspólnie przeżywać niesamowite chwile relaksu.

Ten film, trwający zaledwie 45 sekund, był zdecydowanie najchętniej oglądanym i najwyżej ocenianym – także przez krytyków – promocyjnym spotem Regionu Lubelskiego. Powstał w 2010 roku na potrzeby telewizyjnej kampanii regionu, adresowanej przede wszystkim do mieszkańców Warszawy i aglomeracji stołecznej raz innych dużych polskich miast. Przez dwa letnie miesiące 2010 r. emitowany był na antenach TVN, TVN 24 i TVN Warszawa, a dodatkowym wsparciem kampanii były wskazania sponsorskie przed i po prognozie pogody w telewizji Polsat.

Twórcy filmu z lubelskiej agencji Event Studio Mikołaja Majdy (z jego scenariuszem i reżyserią oraz ze znanym aktorem Mikołajem Roznerskim w głównej roli) potrafili w krótkiej produkcji wyzwolić w odbiorcach pozytywne emocje i związać je z wizerunkiem Województwa Lubelskiego, jako miejsca gdzie można „odnaleźć siebie”, odstresować się i cieszyć się życiem w otoczeniu różnorodnej przyrody i fascynujących zabytków.

Po wakacjach 2010, filmowy spot „Lubelskie – chwilo trwaj!” był wyświetlany w kinach całego kraju, a na ulicach i placach Warszawy pojawiły się dodatkowo billboardy. Filmowe kadry, uwiecznione na dużych formatach, stały się też elementem wystroju regionalnego stoiska na turystycznych targach, m.in. poznańskim Tour Salonie. Docenili to jurorzy MTT Tour Salon przyznając regionowi parokrotnie główną nagrodę „ACANTHUS AUREUS” Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Spot „Lubelskie – chwilo trwaj!”, zrealizowany także w angielskiej wersji językowej („Lubelskie – Let the Moment Last”), został doceniony na sześciu międzynarodowych festiwalach CIFFT (International Committe of Tourism Film Festivals) w 2011 roku i zdobył sześć nagród:
Nagroda główna Grand Prix „Festival of Festivals GRAND PRIX CIFFT”, Vienna (Austria);
I nagroda – „Film Art. & Tourism Festival”, Warszawa;
I nagroda – „Document. Art. – The International Festival of Documentary Films”, Campulung Muscel (Rumunia);
I nagroda – „International Tourism and Cultural Film Festival Kotovras – 2011”, Veliky Novgorod (Rosja);
II nagroda – „SILAFEST – The International Festival of Tourist and Ecology Film”, Veliko Gradište (Serbia);
III nagroda – „Tourfilm Karlowy Vary”, Karlovy Vary (Czechy).

! Ogólnopolskie badanie opinii przeprowadzone przez warszawską firmę ARC Rynek Opinia w 2010 i powtórzone w 2012, obejmujące m.in. wywiady telefoniczne (CATI) i internetowe (CAWI) wykazało znajomość działań promocyjnych Regionu Lubelskiego na poziomie 23 %, stawiając nasz region na czwartym miejscu w kraju, m.in. przed Małopolską i Mazowszem. Na tak wysoki wynik „zapracował” przede wszystkim film „Lubelskie – Chwilo trwaj!”, będący głównym elementem kampanii tv oraz wielu innych działań promocyjnych.