Departament Promocji, Sportu i Turystyki

III Lubelskie Forum Turystyki

W Lubelskim Centrum Konferencyjnym w Lublinie odbyło się wielkie święto branży turystycznej – III Lubelskie Forum Turystyki. Zarząd Województwa Lubelskiego reprezentowali wicemarszałek Zbigniew Wojciechowski oraz członek zarządu Zdzisław Szwed. Rozwój turystyki, branding oraz profesjonalne kontakty z klientami to główne tematy tegorocznej edycji.

Forum adresowane do przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego i podmiotów z branży turystycznej jest największym i najważniejszym wydarzeniem w naszym regionie poświęconym tej branży. Patronat honorowy przyznali Andrzej Gut-Mostowy, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, który wziął udział w wydarzeniu oraz Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

– Nasz region staje się coraz bardziej atrakcyjny dla turystów. Przyciągają ich dwa parki narodowe, siedemnaście krajobrazowych, zespoły staromiejskie w Lublinie, ale także Kazimierz Dolny, Zamość, Kozłówka czy Puławy. Stawiamy na turystykę aktywną, m.in. rowery i spływy kajakowe. Budujemy ponad trzysta kilometrów ścieżek rowerowych na Roztoczu, chcemy również wybudować ścieżkę rowerową Blue Valley prowadzącą wzdłuż Wisły. Życzę, żeby podczas forum udało się wypracować nowe formy działania i porozmawiać o rozwoju turystyki w regionie – powiedział podczas otwarcia Forum członek zarządu Zdzisław Szwed.

Wykłady i prelekcje

Pierwszego dnia Forum uczestnicy wysłuchali części konferencyjnej. W panelu „Jak rozwijać turystykę w Województwie Lubelskim?” przedstawiono w praktyce zasady zrównoważonego rozwoju. W debacie, którą moderował Marcin Kania z Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego w Województwie Lubelskim i dyrektor generalny Hotelu Wieniawski, wzięli udział:

  • Agnieszka Drozd-Bownik, Dyrektor Departamentu Promocji, Sportu i Turystyki w UMWL;
  • Marzena Strok-Sadło z Wydziału Strategii i Przedsiębiorczości Urzędu Miasta Lublin, Klaster Medycyny Lubelskiej;
  • Artur Domański, prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej;
  • Artur Trukawiński z Arche Sanatorium Milicyjne Nałęczów
  • Marcin Gapski, Muzeum Narodowe w Lublinie, dyrektor Muzeum Ziem Wschodnich.

Następnie na uczestników czekał panel dotyczący tworzenia silnej marki. Prelegenci przedstawili zagadnienia dotyczące potencjału kół gospodyń wiejskich na przykładzie turystyki kulinarnej (dr Magdalena Tomaszewska-Bolałek), usłyszeli o zaletach inwestowania w turystykę slow (Aleksandra Klonowska-Szalek), wysłuchali prelekcji o tworzeniu przyjacielskich relacji, które świadczą o profesjonalnym prowadzeniu firmy (Marcin Kania), a także mogli podpatrzeć dobre praktyki prowadzenia instytucji na przykładzie Muzeum Wsi Lubelskiej (Bogna Bender-Motyka).

W kolejnym panelu uczestnicy skorzystali z porad w kwestii wykorzystania finansowania z nowej perspektywy unijnej. Dyrektor Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie Marek Neckier oraz Michał Kober z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej zachęcili do korzystania z dostępnych programów.

Pierwszy dzień Forum zakończył się wieczorem XIII Lubelską Galą Turystyki.

Część praktyczna

W drugim dniu odbyły się warsztaty mające na celu dostrzeżenie efektów działań w prowadzeniu branży turystycznej. Zaproponowane szkolenia cieszyły się ogromną popularnością wśród branży turystycznej, prowadzone były w tematyce:

  • System reklamowy Meta (Facebook & Instagram Ads) w branży turystycznej – Szymon Lisowski.
  • Przestrzeganie przepisów ustawy o imprezach turystycznych, a także zasad uczciwej konkurencji i praw konsumenta – dr Piotr Cybula.

Pierwsza i druga edycja Forum

Poprzednie edycje Lubelskiego Forum Turystyki cieszyły się dużym zainteresowaniem. Uczestnicy chwalili wysoki poziom merytoryczny, możliwość przeanalizowania aktualnych trendów i prześledzenia działań podejmowanych w swoich firmach i organizacjach. Ogromną wartością była część warsztatowa, podczas której można było prześledzić efekty swojej pracy i wymienić się uwagami z innymi specjalistami z branży.

galeriaGALERIA