Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia Lublin przy współpracy z Muzeum Wsi Lubelskiej w dniu 1 sierpnia 2020 r. zainicjowało projekt „Przechowujmy ten skarb”. Przedsięwzięcie bierze udział w programie „Warto być Polakiem” którego organizatorem jest Samorząd Województwa Lubelskiego. Celem programu jest pielęgnowanie polskości i wartości patriotycznych przez mieszkańców województwa lubelskiego.
Główną intencją projektu „Przechowujmy ten skarb” jest utrwalanie wiedzy na temat znaczenia wizyty Ojca Świętego Jana Pawła II w Lublinie. 9 czerwca 1987 roku na błonia na lubelskich Czubach przybyło setki tysięcy wiernych, dla których ten wtorkowy dzień na zawsze zapisał się w pamięci. Przybyli do Lublina ze wsi, miasteczek i miast całej Lubelszczyzny, a także spoza niej, by spotkać papieża Polaka. To moment, który koniecznie powinien być uwieczniony w różnorakiej formie. Udział w lubelskiej pielgrzymce Jana Pawła II to momenty, do których uczestnicy wracają myślami, a czasami zatrzymane są w kadrach zdjęć. Zachowują je głęboko w pamięci, czasem być może przekazując w opowieści swoim dzieciom czy wnukom jako wspomnienie z lat młodości. Ale trzeba potraktować ten skarb jak pamiątkę rodzinną i stworzyć nagrania audio.
Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia Lublin ogłosiło konkurs skierowany do uczniów szkół podstawowych (od klasy III) i średnich na nagranie wspomnień członków/członka rodziny z tego właśnie dnia i przesłanie ich do 20 września 2020 na adres edukacja@skansen.lublin.pl.
Nagrodzone prace zostaną zamieszczone na stronach internetowych Polskiego Radia Regionalnej Rozgłośni Lublin i Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie, gdzie będą stworzone specjalne podstrony dedykowane projektowi.
Ponadto uczestnicy konkursu wraz z rodzinami zostaną zaproszeni na koncert poezji Karola Wojtyły w wykonaniu Weroniki Kortlas do Radia Lublin w dniu 16 października 2020 r. Koncert będzie transmitowany i streamingowany.
Regulamin konkursu i niezbędne załączniki do pobrania pod linkiem:
https://radio.lublin.pl/2020/08/konkurs-przechowujmy-ten-skarb/