Departament Promocji, Sportu i Turystyki

Lubelskie Forum Turystyki

W Lubelskim Centrum Konferencyjnym w Lublinie odbyło się wielkie święto branży turystycznej – IV Lubelskie Forum Turystyki. Zarząd Województwa Lubelskiego reprezentowali Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski oraz Jarosław Kwasek i  Marcin Szewczak, Członkowie Zarządu Województwa Lubelskiego a kluczowe tematy tegorocznej edycji obejmowały rozwój turystyki, marketing oraz pomysły na innowacyjne projekty, które mogą wspierać rozwój turystyki w regionie.

-Lubelskie Forum Turystyki to kluczowe wydarzenie dla branży turystycznej województwa lubelskiego, gromadzące szerokie spektrum uczestników z całego sektora. To tutaj mamy się dowiedzieć co dalej z lubelską turystyką. Co zrobić aby turystów odwiedzjących Lubelszczyznę było więcej, aby byli zadowoleni z pobytu u nas i do nas wracali. A mamy się naprawdę czym pochwalić. Lubelskie nie tylko smakuje, ale również interesuje, bo mamy bardzo wiele do zaoferowania – powiedział podczas otwarcia Forum Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski

Wykłady i prelekcje

Pierwszy dzień Forum był uświetniony obchodami 550-lecia powstania województwa lubelskiego. Oprócz części artystycznej, towarzyszącej Forum, uczestnicy mieli okazję wysłuchać prelekcji dr hab. Dariusza Wróbla, który przybliżył genezę i znaczenie powołania województwa w 1474 roku.

Następnie odbył się panel dyskusyjny, w którym uczestnicy zastanawiali się nad konkretnymi działaniami, jakie mogą zostać podjęte w celu wykorzystania potencjału regionu do rozwoju turystyki, uwzględniając jego przygraniczne położenie.

W debacie moderowanej przez Dorotę Lachowską z Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz Marcina Kanię z Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego wzięli udział:

  • Marcin Szewczak, Członek Zarządu Województwa Lubelskiego;
  • Andrzej Kudlicki z Biura Turystycznego QUAND
  • Daniel Sagan z KamperManiak

Kolejnym punktem programu był panel dotyczący tworzenia silnej marki. Prelegenci przedstawili zagadnienia dotyczące kluczowych trendów konsumenckich w zakresie zrównoważonego rozwoju (Marta Mills), turystyki kulturowej i o tym, jak tworzyć unikatowe i innowacyjne markowe produkty turystyczne w oparciu o tradycje kulturowe regionu (Magdalena Demkowicz). Poruszony został również temat zarabiania na turystach podróżujących kamperem i przyciągania turystów karawaningowych bez dużych nakładów finansowych. Daniel i Aldona Sagan na co dzień prowadzący bloga pn. KamperManiak opowiedzieli również o tym, co decyduje o wyborze kierunku podróży kamperem lub przyczepą kempingową.

Dalsze panele dotyczyły narzędzi sztucznej inteligencji w marketingu turystycznym (Szymon Lisowski) oraz statystyk ruchu turystycznego w regionie lubelskim (Marcin Augustyniak).

 

 

Jubileuszowa Gala

Wyjątkowym punktem pierwszego dnia Forum była jubileuszowa Gala z okazji dwudziestolecia Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, która podkreśliła znaczenie tej instytucji dla rozwoju turystyki w województwie. Gala była doskonałą okazją do świętowania osiągnięć branży turystycznej oraz ogłoszenia wyników Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego w 2024 roku.

Część praktyczna

W drugim dniu Forum odbyły się warsztaty, które obejmowały trzy różne tematy. Dwa niezmiennie dotyczyły dziedziny marketingu. Uczestnicy poznali podstawowe informacje na temat sztucznej inteligencji oraz narzędzi AI, które mogą być przydatne w branży turystycznej (Szymon Lisowski). Poznali również podstawy reklamy w Google Ads (Monika Drabczyńska). Kolejne warsztaty dotyczyły standardów ochrony małoletnich w obiektach noclegowych, związanych z nowelizacją Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego określaną jako „Lex Kamilek”. Radca prawny Krzysztof Wilk przedstawił praktyczne rozwiązania dotyczące implementacji nowych regulacji.

IV Lubelskie Forum Turystyki to ważne wydarzenie, które sprzyja wymianie doświadczeń i pomysłów na rozwój turystyki w regionie. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywny udział i do zobaczenia za rok!

galeriaGALERIA